Németh Zsolt történetei

Nhzsolt

2017

2017. január 08. - NhZsolt

A 2016-os év hihetetlen gyorsan eltelt. Vagy csak nekem tűnik úgy, hogy szalad az idő? Most, hogy január elsején elkezdem ezt a bejegyzést írni, úgy emlékszem 2016-ra vissza, mintha csak tegnap lett volna. :-)
Néhány gondolat a múlt évről és néhány a most kezdődött 2017-es esztendőről.

new-year.jpg

Ha érdekel, kattints a "tovább" gombra és olvass bele. :-)

Boldog Új Évet kívánok Neked és olyan 2017-es esztendőt, ami pont úgy alakul, ahogy szeretnéd. Nem térek ki a részletekre, hiszen Te biztosan tudod, mi "az", amit Te szeretnél, ne én mondjam meg... 

Az év vége és az év első napja nálam általában úgy telik, hogy végig gondolom, milyen volt a most véget érő év és mit szeretnék ebből jót átvinni a következőre. Kellemes érzés visszagondolni a sok jóra, ami az elmúlt 365 napban történt, kicsit rendbe tenni azokat a dolgokat, amik a megvalósítandó vagy hiányzó tennivalókról szólnak, így összeszedtem a gondolataimat és megírom. Nem biztos, hogy ma végezni fogok ezzel... 

2017-countdown.png

Először is leszögezem, hogy 2016 nekem egy jó év volt. Nagyon sokat tanultam, sok élményben volt részem és sok olyan dolog történt velem, ami azt mondom, kellett a jó folytatáshoz.

Munka... Kezdem a leginkább aktuális témakörrel, ami elég meghatározó az életemben. Mivel enélkül elég furcsa lenne az élet. Bár azért el lehetne képzelni munka nélkül és el is tudom... :-)
De egyelőre még maradjunk annál, hogy amit szívesen csinálok, azt nem hagyom abba. A közös képviseleti céget fejlesztettem az elmúlt évben, egyrészt van egy új munkatársam, akivel nagyon jó együtt dolgozni, profi abban, amit csinál és néha még rá tud venni olyan dolgokra is, amiket halogatnék, de így megcsinálom időben. Jó döntés volt így kezdeni az évet. Másrészt újabb lakóközösségek szavaztak bizalmat nekem, ami azt jelenti, hogy most már stabil alapokon áll a vállalkozás. Mellette pedig olyan tevékenységek is bele férnek, amit vállalkozóként szintén egy kedves munkatárssal tudok megoldani, ez a Társasházak takarítása. Az első évben úgy voltam "munkáltató", hogy sok mindent nem tudtam erről, nem láttam át, de ezek az év során letisztultak, így ebben az évben minden egyszerűbben és hatékonyabban fog menni. Hiszen ez a cél.
Van emellett egy melléktevékenység is, pénzügyi tanácsadás, segítség azok részére, akiknek szüksége van erre. Persze ez így sokak fülének nem hangzik jól, én sem szeretem ezt a megfogalmazást, bár a valóság ez, tényleg tanácsokat adunk azoknak, akik ezt igénylik. Ezért azt szoktam erről mondani, biztosításokat, lakástakarékpénztári megtakarításokat ajánlok az ismerőseimnek, mindenkinek személyre szabottan azt, amire valóban neki van szüksége. Sokan nem merik ezt felvállalni, nem mondják meg, ha valaki megkérdezi, mivel foglalkoznak, inkább körül írják. Én megmondom, hogy életbiztosítás, mivel tudom, hogy erre vagy egy nyugdíjcélú megtakarításra mindenkinek szüksége van, aki majd később éri el a nyugdíjkorhatárt. És akivel beszélek, ezek után meg is szokott hallgatni...
Hogy lesz-e szerződés vagy sem? Ez egy másik dolog, aki megérti, aki elfogadja, amiről beszélünk, az valamilyen formában előbb-utóbb megbízást ad nekem, hogy kössem meg az életbiztosítását, az utazási vagy lakásbiztosítását, kezdjük el a lakástakarékpénztári megtakarítását, szóval ha jót ajánl az ember a megfelelő embernek, akkor meg van az eredmény is. Nem volt erre annyi idő, amennyit érdemes lett volna bele fektetni, de nem panaszkodom, a tárgyalások, beszélgetések eredménye meg volt. 

Utazás... 2016-ban két autóversenyen is voltam nézőként, mindkettőről blogbejegyzést találtok itt az archívumban. Az egyik bemelegítésként a Fehérvár rali volt, hiszen már rég jártam versenyen, a másik a RallyLegend, amit sok éve tervezek, de idén jó baráti társasággal sikerült is eljutnom oda. San Marinóban zajlik minden év őszén ez a rali, olyan autókkal, amikbe annak idején szerelmesek voltunk és amiket csodálattal néztünk a tv-ben, vagy ha tehettük, néhányat ezek közül élőben. Egy élménybeszámolót erről is írtam természetesen. 
Worldventures. Ha már utazásról esik szó... Utazási klub ez, ami nekem nagyon bejött, egy éve vagyok a tagja. Nagyon magas minőség alacsony áron, ha pedig valaki komolyabban foglalkozik a témával, akkor plusz pénzt is hoz ez a befektetett munkával arányosan. Akarhatok ennél jobbat? 2016-ban két olyan utazáson vettünk részt Velük, ami nagyon jó emlék volt, itt a blogon is lesz majd ezekről poszt. A párizsi út néhány napja óriási élmény volt számunkra és megtapasztalhattuk azt, hogy abszolút nem mindegy, milyen színvonalú szálloda, étterem és program várja az embert. Itt minden a maximumot hozta számunkra. A másik itthon egy kastélyszállóban eltöltött hosszú hétvége volt, szintén nagyon profi szervezéssel és élményekkel.

Idén ezzel komolyan akarok foglalkozni, terveink vannak néhány utazásra, ezen felül én egy olyan csoportot akarok összekovácsolni, akik üzletileg is, utazásilag is egy közösséget fognak alkotni.
Ezt a feliratot még sok bejegyzés alján fogjátok látni, ahol feltűnik, az mind a klub által szervezett utazásról szól... 

ysbh_2.jpg

Szerencse... Sok mindent a szerencsének lehet tulajdonítani, ami történik az emberrel, én mégis a klasszikus szerencsére gondolok most, ami kerülgetett, megmutatta magát és érezteti, hogy itt van. Volt a skandináv lottón hét találatom, igaz nem egy sorban, mert az sok százmilliót ért volna, hanem 5 - 2 elosztásban, így néhány ezer forinttal gyarapodtam. De a "hülyék adója"-ként emlegetett lottót azért meg szoktam venni, igaz nem állandó számokkal játszom, mert akkor megőrülnék, ha egyszer nem veszek szelvényt és ahogy az a klasszikus történetekben szerepel, pont akkor húznák ki azokat a számokat. Időnként néhányszor ugyanazt a szelvényt játszom meg, máskor meg eltépem, elfelejtem a számokat és jöhetnek az újak.  

Martini... A gyűjtemény szép lassan fejlődik, 2016-ban nem túl sok újdonsághoz jutottam hozzá, de azért volt változás. Év végén pedig néhány olyan Martini itallal gazdagodott a gyűjteményem, ami mind egy-egy különlegesség. Az erre az évre készített ünnepi pezsgőből valamint csak külföldön kapható italból is kaptam egyet-egyet, de nem hiányozhatott a díszcsomagolású pezsgőből sem a karácsonyfa alól. 
2017-ben pedig el fog készülni jó néhány olyan makett, ami természetesen Martini dekorációval futott régi versenyeken, ezeket egy barátom építi össze, úgyhogy tavasszal a vitrint nagyon komolyan át kell rendeznem, hogy ezek is beférjenek. :-)

Blog... Már megint nem írtam annyi bejegyzést, amennyit szerettem volna, pedig téma az lenne, csak az idővel állok hadilábon. Tulajdonképpen a saját csapdámba estem bele azzal, hogy egyszerre sok mindent szeretnék csinálni, ez által egyik sem halad megfelelően. Na ez a felismerés azért segít nekem, hogy idén jobban szervezzem a tenni valóimat és az időmet. 
Tehát ez a blog... Ahogy láthatod, azért van néha egy-egy bejegyzés, de ezt szeretném rendszeressé tenni. Születésnapom környékén tettem fogadalmat, amit "természetesen" nem tudok betartani, úgyhogy most nem fogadkozok, csak annyit mondok, ha olyan téma jut eszembe, lesz rá idő is, hogy meg is írjam. A többi pedig piszkozat vagy ötlet formájában várja, hogy egyszer csak megjelenjen.

És végül, de nem utolsó sorban néhány szó magamról, az életemről. 15 év is elmúlt, hogy találkoztam Ritával, ez a kapcsolat ma is nagyon jó, talán még szorosabb, még jobban töltve van érzésekkel, mint az elején. Hiába, ez már olyan, mint egy régi, de nagyon jó házasság. :-) Ennek ellenére, vagy talán pont ezért mi tényleg jól érezzük benne magunkat. Na ez az, ami szerintem pozitív töltést ad mindennek, a hétköznapoknak is és az ünnepnapoknak is. Motivál, segít. Köszönöm.
Elmúltam 50 éves, bár nem érzem magam annyinak és eszerint élek. Elkezdtem a következő etapot, ami remélhetően ugyanennyi ideig fog tartani, egészségesen, vidáman és kellemesen. Humorosan azt mondják, már a "B" oldal forog, de úgy gondolom, ezen is lehetnek jó számok. :-)   

Mi a jó az új évben, az évkezdetben? Annyi, hogy a terveim megvalósításához most ismét 365 nap, egy teljes év áll rendelkezésemre. Mint bárki másnak. Ez alkalmas arra, azokat a dolgokat elérjük, amiket valóban szeretnénk és közelebb kerüljünk a távolabbi céljainkhoz, megközelítsük azokat... 
Mert nem csak napi, heti és rövid távú céljaim vannak, hanem sokkal hosszabb távon is tudom, mit akarok. Na de ez már egy másik bejegyzés témája lesz, valamikor. :-)

Szerintem kész vagyok. Nem lettem kész elsején, aztán addig formáztam, frissítettem a bejegyzést, hogy már az első hét el is telt.
Most a blog első 2017-es bejegyzésének a végén még egyszer Boldog Új Évet Kívánok azoknak, akik egy picit is foglalkoznak azzal, miket írogatok itt. Tényleg legyen ez szép és jó év számotokra! - 
is :-) 

new-year-champagne-wine-martini-lights-694x417.jpg

images_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nhzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr2112087475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása