Németh Zsolt történetei

Nhzsolt

Befejezzük a 2014-es évet

2014. december 31. - NhZsolt

2014blog.jpg

Kis összefoglaló, miközben közeleg az éjfél, bár még csak délután van... :-)

Mi is történt ebben az évben? Próbálom a fontosabbakat összeszedni. 

- A cég, amit vezetek, amiben dolgozom, amit építgetek szép lassan, de stabilan, láthatóan fejlődik. Ennek jele, hogy már több Társasház lakóközössége választott engem és bízzák rám azt a feladatot, amit a házuk működtetése jelent. Találtam egy olyan tevékenységet, ami tetszik, amit szívesen csinálok és ahol megkapom azt a visszajelzést a munkámmal kapcsolatosan, amiért érdemes ezt csinálni. Van ennek egy határa, amit egy ember tud végezni, de látom a fejlődés lehetőségeit és a jövőt. Szóval azokhoz tartozom ebben az országban, akik jól érzik magukat a munkájukkal, és nem is igazán tekintem ezt munkahelynek. :-)
Természetesen ennek az elvárásnak meg kell felelni, azon vagyok én is, hogy a lakóknak, tulajdonosoknak olyan társasházakat üzemeltessek, ahol jól érzik magukat, ahol látják, van értelme néha egy kicsit több energiát bele fektetni ötletekbe, mert ez által fejlődik a ház. Persze vannak elmaradások is (tudom, ez nem jó dolog, de az igazsághoz hozzá tartozik és tudom, miben kell fejlődnöm) de ezeket nagyon rövid időn belül megoldom, aztán tényleg minden úgy fog haladni a medrében, ahogy azt szeretném én is, szeretnék a lakók is. 

- Dolgozgatok még egy másik területen is, az a pénzügyi szektor, életbiztosításokról és lakástakarék-pénztári szerződésekről beszélgetek ismerősökkel, néha az általuk ajánlott emberekkel. Egyre egyszerűbb a helyzet, mert mindenki érzi és tudja, hogy milyen jövő vár ránk, hogy a nyugdíjas helyzet nem lesz jó és nem lesz megnyugtató, így főként arról kell beszélgetni az emberekkel, hogy milyen lehetőségei vannak ennek a rendezésére és megalapozására. Mert van megoldás, a világon már nagyon sok helyen működik az az életút, amit ott alkalmaznak, elég csak megnézni a nyugdíjas turistacsoportokat és lemásolni azt, amit nálunk fejlettebb pénzügyi kultúrájú országokban tesznek az emberek. Nekik olyan anyagi hátterük van, amit ma itthon is meg lehet teremteni, egy ésszerű és jó gondolkodással, na meg egy kis takarékossággal.
A lakáskassza pedig egyszerű, 30%-ot ad az állam a megtakarított pénzhez, amit a futamidő végén fel lehet használni nagyon sok féle ingatlannal kapcsolatos célra. Ennyit nem nagyon tud egyetlen törvénytisztelő befektetés, vagy bankbetét sem hozni, ingatlanra pedig mindenkinek szüksége van. Vagy vásárlás, vagy felújítás, vagy korszerűsítés, vagy simán csak a gyermeke, házastársa részére egy vásárlás lehet a cél. Év vége felé végeztem el a tanfolyamot, aminek birtokában el tudom kezdeni ezen a területen is a munkát. És látok benne fantáziát, nem is keveset. 
Örömmel beszélgetek erről bárkivel, mert a tapasztalatom az, hogy egyre többen saját kezükbe akarják venni a sorsukat, nem kívánják azt rábízni másra, nem szeretnének idős korukban szembesülni azzal, hogy a régebben működőképes állami védőháló már igen csak szakadozott, sérült.

- Az élet más területein is alakulnak a dolgaim. 
Mint sok más embernek, nekem is van egy hitelem, erről majd egy későbbi bejegyzésben bővebben is írok. A lényeg, hogy néhány hónap múlva ez befejeződik, miközben valamennyi pénzt vissza is kell majd kapnom a banktól a törvényi szabályozások szerint, szóval egy nagy teher véget ér, ennek nagyon örülök. A lakásom pedig most már egy kicsit sem a banké, hanem teljesen az enyém, ez azért jó érzés. Függetlenül attól, hogy deviza alapon ment és nagyon sokba került, egy dologra azért hangsúlyt kell fektetni, enélkül nem tudtam volna azt a komoly felújítást megvalósítani, ami elkészült. Erről fogok majd egy bejegyzést írni 2015-ben, sok képpel, mert szerintem észre vehető a változás a lakásban és jó érzés egymás mellé tenni a képeket, hogy milyen volt, milyen lett... 

- Van egy gyűjteményem, ami ebben az évben látványosan fejlődött. Ez a kollekció egy területtel kapcsolatos, a Martini márkával. 
És a cég promóciós játékának hazai fordulóját megnyerve lehetőséget kaptam egy hosszú hétvégére Olaszországban, ahol nagyon jól éreztem magam, és örülök, hogy annyi ember segítségét megkaptam ehhez az utazáshoz, annyian segítettek, hogy közel kerülhessek egy álomautóhoz. Maga a Porsche nem sikerült, de az utazás, az élmény, és sok-sok barát, sok-sok ismerős és ismeretlen ember segítsége nagyon jó érzéssel tölt el. 
Mivel erről sokat írtam régebben, így akit ez érdekel, csak görgessen régebbi bejegyzésekhez, akit pedig a vitrin érdekel, nem sokára fogok feltenni egy komplett összefoglalót róla. 

martini-hatterkep_600.jpg

- Sokan szoktak ilyenkor év végén a visszaemlékezéseik során gondolni egészségre, pénzre, barátságra, kapcsolatokra. Nos, én is megteszem ezt.
Egészség terén abszolút jól érzem magam, egy-egy gyors lefolyású megfázáson kívül nem beszélhetek problémáról. Ami "az én koromban" jó hír... :-) Na de nem komolytalankodom, valóban orvoshoz csak nagyon ritkán megyek, évi egy alkalommal kontrollra egy régebbi műtét miatt, és ott is mindig az a párbeszéd zajlik le az orvos és köztem, hogy "minden rendben van, egy év múlva találkozunk".
Pénz, na ez az a terület, ami mindenkinél kérdőjeleket hoz fel, nálam is. Lehetett volna többet, jobban dolgozni, eredményesebben vagy másképpen csinálni valamit? De a végeredmény mindig az egy ilyen elemzésnél, hogy amennyi energiát, időt szántam erre, annak megfelelően hozott jövedelmet, ezért nem sírok, nem dicsekszem, nagyjából kellemesen alakultak a dolgok. Persze a jövőre nézve vannak nagy elképzelések, így valahol majd változtatni kell ezen is, de ezen majd januárban gondolkodom, ma már tényleg csak visszatekintés az, amit csinálok. És azt mondhatom, azért nem alakultak rosszul a dolgaim.
Barátság. Na ez már keményebb téma, hiszen van mindenkinek néhány barátja, és vannak olyan ismerősei, akik ezen a határon mozognak, hol bele illenek a barát-kategóriába, hol nem teljesen. Nálam is vannak így páran, de ez talán így természetes, azt gondolom mindenki változik, én is. Ennek megfelelően mozognak a besorolások is, talán én is ennek megfelelően változom egyes emberek megítélésében. Remélem, nem tettem idén olyat, ami miatt valaki számomra fontos ember most nem néz jó szemmel rám.
Kapcsolat, ez a legtisztább és legegyszerűbb kérdés, hiszen idén már több, mint 13 éve ismerjük szeretjük egymást Ritával, jó együtt lenni és ezt az állapotot szeretnénk megőrizni még nagyon sokáig. Teszünk is érte sokat és szívesen, ez a titok, hálás vagyok érte, hogy Ő is így gondolja. :-)

És most már csak néhány óra hiányzik ahhoz, hogy elkezdődjön az új esztendő, a maga titkaival, örömeivel és minden mással együtt, amitől majd emlékezetes lesz. Nézzük meg, milyen lesz ez az év és várjuk bizakodva, tervekkel és elképzelésekkel, hogy aztán 365 nap múlva ne csak én, hanem azok is, akik olvassák a bejegyzéseimet, elmondhassuk, 2015 jó év volt. :-) 

2015.jpg

Boldog Új Évet Kívánok Neked, aki most olvasod ezeket a sorokat! Legyen ez az év számodra is olyan, amilyet magadnak el tudsz képzelni és kívánom, hogy ez teljesüljön is 2015-ben...

A bejegyzés trackback címe:

https://nhzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr167018339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása