Németh Zsolt történetei

Nhzsolt

Zsolt nap

2016. április 10. - NhZsolt

Április 10.-e van, Zsolt napja. És a mai nap juttatta eszembe a kérdést ismét...

- Miért egyszerűbb és jobb valakinek a felköszöntését pl. a facebook-on "minden Zsoltnak" vagy más ünnepeken "minden .... ismerősömnek" címezni ahelyett, hogy azt a néhány ismerőst, barátot, akit valóban meg szeretne üzenet írója köszönteni, azt tényleg személyre szabottan és Neki címezve tenné meg? Esetleg privát üzenetként? Arra már gondolni sem merek, hogy felhívná, vagy személyesen is találkozna vele. És ez igaz nőnapra, karácsonyra, stb.-re is!
A kényelmesség miatt leszoktak az emberek a valódi figyelmességről, arról, hogy egy (1!) embert köszöntsenek egyszerre.

Természetesen azoknak külön-külön egyenként megköszöntem, hogy gondoltak rám, akik valóban "engem" köszöntöttek meg és őszintén mondom, jól is esett ez. 

zsoltutca.jpg

Ha érdekel a folytatás, mások véleménye erről a témáról, kattints a "tovább" gombra. 

Kalandoztam egyet, a Zsolt névnappal kapcsolatosan a neten van néhány információ, több helyről szemezgettem. Hogy mi igaz ebből, akár rám is, azt ne én döntsem el, erre is jók a barátok. :-)
 
Név jelentése:
Fejedelem, uralkodó
Név eredete:
Török-magyar eredetű, török méltóságnévből származó személynév, a Solt név alakváltozata
Név elemzése:
A Zsolt név komoly, felelősségteljes, családcentikus, erős egyéniség kialakulását segíti. Nagyon korrekt és megértő szülő lehet a név viselőiből. Bár nagyon jó üzleti meglátásai vannak, de nem agresszív az alkuiban, mert nem fontos neki az eredmény. Kedvező számára, ha a nyilvánossággal dolgozhat, mert az emberek kedvelik kedves, megértő, figyelmes, türelmes természetét. Magánéletében is sokaknak rokonszenves csodálatos, biztonságot nyújtó természete miatt.
- Az igazi közösségi ember. Számára a barátságok a fontosak. Akkor teljesedhet ki, ha ezt a szellemieken keresztül teszi. Számára lényeges minden olyan szerep, ahol emberi kapcsolatot kell létesíteni. Mindig igaza kell, hogy legyen, sokszor vitatkozik. Nehezen fogad el dolgokat, kételkedik és ellentmond. Ezért olyan pálya lehet számára megfelelő, ahol a beszédkészségét kamatoztathatja. Ilyen lehet a tanári pálya, a média vagy a kereskedelem is. Könnyen teremt kapcsolatot és ezt jól ki is használja. Mindig éreznie kell, hogy fontos és megbecsült ember. Párkapcsolatában is ezt várja társától. Vágyait mindig alá rendeli a pillanat érdekeinek. nehezen engedi el magát, nagyon gyakorlatias. Mindig csinál valamit, nyughatatlan természet. Problémáit az érzelmi elfojtások okozhatják.
A Zsolt név felelősségteljes, ugyanakkor társaságkedvelő egyént rejt, aki mindig kész egy jó beszélgetésre, vagy közös programokra. Nyíltsága, őszintesége és megértő természete miatt remek barátnak és szülőnek bizonyul. Környezete megbecsüli, felnéznek rá az emberek, a vezető pozícíó emiatt nem áll távol tőle, nem esik kétségbe, ha irányítania kell. Határozottsága minden problémás helyzetből kisegíti. Intelligens, okos személy hírében áll. 
Elsőre zordnak és ridegnek tűnhet, de ez a kép nagyon is csal, mivel egy nagyon szeretetteljes emberről van szó. Számára a kapcsolatok, barátok és a család a legfontosabb, akiknek mindent meg szeretne adni, ami tőle telik, mind anyagi, mind érzelmi téren. Jó üzleti érzékkel rendelkezik, és jól alkudozik.
Ha vitára kerül a sor, sok esetben ő „nyer”: szereti, ha neki van igaza, és ezért képes harcolni is. Nehezen fogad el bírálatot vagy kétségbevonást. Jól tudja befolyásolni az embereket nyugodtsága, türelmessége miatt, ezt ki is szokta használni. Ha ez a „szokása” elhatalmasodik, hajlamos lehet parancsolgatóvá és szőrszálhasogatóvá válni.

És most még egy blogbejegyzésből idézek, ami a témához kapcsolódik, nem szó szerint. (http://annyit.blog.hu/2008/12/23/a_nevem_kinaiul) Érdemes a linkre kattintva először benne megnézni a kínai írásmódról összeszedett gondolatokat, mert koránt sem biztos az, hogy csak így lehet leírni egy nevet és hogy csak így ejthető, aztán keresgélni esetleg a saját nevedet. Én megtaláltam az enyémet. :-)  
Így néz ki a Zsolt név kínaiul. 

unnamed.jpg

Jól néz ki nem? :) Az első karakter úgy néz ki mint egy ember. Végül is az volnék :) Van keze, lába sőt még bojtos kalapja is. Kicsit olyan mint egy szamuráj a 16. századi Japánból. Na az nem én vagyok!
A második karakter két részből áll. Összességében úgy hat, mint egy elcseszett Rorschach teszt, de azért tetszik ez is. A második része a karakernek olyan a keresztbe tett lábaival mint egy éppen meghajló balett táncosnő. Na az se én vagyok!
Az első karakter (賽) az ún. pinyin írásmód szerint (ez a nyugati ember számára is olvasható írásmódja a kínainak) a sài vagy másképpen sai4. Nagyjából úgy ejtik, hogy száji  de úgyse találod el rendesen mert 4 féle ejtése van, persze minimum 4 féle jelentéssel minden "szónak", és engem leginkább azzal kergetnek az őrületbe, hogy mind a 4 ugyanúgy hangzik, de szerintük az teljesen más. A karakter eredeti jelentése verseny, versenyezni.
A második karakter (梭) a suō vagy suo1. Kiejtésére talán így tehetünk kísérletet: szuó. Olyasmit jelent így önmagában állva, hogy oda-vissza. A kettő együtt nem jelent semmit, ha leírva látja egy kínai visszakérdez, hogy ez valami név-e, mert ez a kombináció így együtt nem gyakran fordul elő, a hétköznapi nyelvben nincs külön jelentése. 
Mi persze eljátszhatunk ettől még a verseny és az oda-vissza szavak összekapcsolgatásával és bár erőfeszítésünk megmosolyogtató lesz, azért nem áll nagyon messze a kínai nyelv logikájától. Aki oda-vissza versenyez, az egy versengő alkat. :) Na ez se én vagyok... de azért a nevem Zsolt :)
Persze azért azonnal van még két verzió.  
Pinyin: zé suǒ tè
  泽索特
Pinyin: zuo er te (Az újságokban ezt a verziót használták Baumgartner Zsolt nevének leírásához)  佐尔特

Visszatérve a köszöntésekhez, hiszen végül is azzal kezdtem el a mai bejegyzést. Aki csoportos névnapi üdvözlést tett fel az üzenőfalra, az ne haragudjon meg érte, de valószínű a "csoport" vagy "Minden Zsolt" majd megköszöni, azt én nem érzem úgy, hogy nekem szólna. Így ott nem is válaszolok ezekre. Ha valaki ezért suttyónak tart, hát így jártam.
Nem vagyok lelkis, de én még emlékszem arra, mikor nem volt facebook, nem volt email és aki a másiknak valami kedveset akart kívánni, azt megtette levélben, szóban, telefonon annak, akit valóban meg akart köszönteni. Tudom, az élet és a fejlődés ezt hozta, de ez hoz még sok olyat, ami által eltávolodnak az emberek egymástól és lassan csak virtuális ismerősök lesznek, valódiak meg egyre ritkábban...
Nekem meg az nem tetszik.

És én a későbbiekben is személyre szabottan köszöntök meg mindenkit, aki eszembe jut. Mert ebben hiszek...

36f1681e-c0b0-4cc5-b4da-fc2ed94658fe.jpg

Kaptam egy ilyen képet az öcsémtől, ebben találkozik négy számomra szép dolog, ezt hívom én személyre szabott köszöntésnek. (névnapi köszöntés, az M3-as BMW, az autósport és a Martini.

Néhány gondolat érkezett a facebook-ról, mikor ezt a kis agymegindulásomat feltettem a "tömeges" köszöntésekkel kapcsolatosan, ezekből idézek. Ha ezek után lesz még, azokkal természetesen bővíteni fogom a blogbejegyzést:
Igaz, amit írsz. Fel sem tűnik az embereknek, hogy hónapok óta nem beszélnek egymással, hisz így is mindent tudnak, a fb-ról... Megszűnnek a személyes kapcsolatok.
- Jó volt olvasni, hogy ezt nem csak én gondolom így! Az üzenő falra kiposztolt jókívánságok, " vegyétek, vigyétek" milyen jó fej vagyok, ultra gáz! Ráadásul én nem akarok minden Zsoltnak boldog névnapot kívánni, nem akarok mindenkinek boldog karácsonyt kívánni, a fbook előtt sem tettem, ahogyan senki más sem. Ezt a funkciót törölném az fbook életéből!!!

Végül még a témánál maradva Kreutz Zsolt barátomnak is volt egy jó bejegyzése a közösségi oldalon, ezen el lehet kicsit gondolkodni. :-)

10406807_834719936547965_8551076515929756278_n.jpg

Lehet, hogy ezt kellene január 1-én feltenni az üzenőfalra, és kész? Ezek után sértődjön meg bárki! Hiszen ebből nem maradt ki senki sem aki olvassa, ezzel le van tudva egész évre minden ismerős, később ismerőssé váló ember és minden ismeretlen. Ezt akarjuk hosszú távon...?

Én maradok annál, hogy a későbbiekben is vagy megköszöntöm ismerőseimet személyesen, vagy elfelejtkezem róluk, mert szenilis vagyok, de legalább előre szóltam, hogy ne legyen sértődés ebből... :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://nhzsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr658586260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása